Fitness w biurze – czemu nie ? :)

Zadanie dla Perfekcyjnej na dziś to znalezienie zestawu ćwiczeń, które pasują do biura – a dokładniej:

1. mamy góra 10 minut
2. przestrzeń, to kilka metrów biura, na siedząco przy biurku lub na zewnątrz
-> co oznacza, że nie ma specjalnej sali, szatni, siłowni,
MUSI WYSTRCZYĆ NAM TO CO MAMY POD RĘKĄ NA CODZIEŃ
3. Szukamy zestawów energetyzujących, które zastąpią kawę
OD KAWY JEST SZARA CERA I DEPRESJA – KAWIE MÓWIMY NIE!

Szukamy ćwiczeń relaksujących, które zastąpią wyjście na papierosa
ZAKŁADAM, ŻE NIKT ROZSĄDNY NIE NISZCZY SWOJEGO ZDROWIA I NIE WYRZUCA PIENIĘDZY W TEN SPOSÓB – PAPIEROSÓW W NASZYM ŚWIECIE NIE MA!

Szukamy wideo z  zestawami, które wzmacniają poszczególne partie ciała, prostują kręgosłup, poprawiają metabolizm.
ZAKŁADAM, ŻE NIE ZNAJDZIEMY WIELE PRZY TAK OSTRYCH KRYTERIACH, WIĘC LEPSZY RYDZ NIŻ NIC J

Na początek królowa, czyli Ewa Chodakowska i jej 4 minuty.

https://www.youtube.com/watch?v=cfngaRUu5hk
autor: stylizacjaTVP

JAK W 4 MINUTY POBUDZIĆ CAŁE CIAŁO

Screen shot 2015-01-28 at 5.41.42 PM

ZALETY ->
1.  4 minuty!
2. Naprawdę pobudza.

WADY ->
1. Leżenie na podłodze może być kłopotliwe
– wypchana pupa w garniturze, kłaczki na garsonce
2. Skakanie też może być kontrowersyjne, tutaj wszystko zależy od  stropów w budynku, w którym mamy biuro.

PODSUMOWUJĄC -> jeśli możesz zorganizować sobie odpowiednie miejsce, to się nie wahaj, bo na pewno warto.

Nasz kolejna wyszperana i przetestowana propozycja, to Szymon Gaś i Katarzyna Kępka w cyklu Gym Break


autor: Gym Break

ZALETY:
1. Czas 6:47!
2. Ciekawe ćwiczenia – polecamy także inne filmy.
3. Fajnie prowadzony trening.
4. Ćwiczenia zajmują mało miejsca.
5. Nie potrzeba tutaj specjalnego stroju – wystarczy na chwilę zrzucić szpilki.

WADY:
1. To tylko rozgrzewka, a my mamy apetyt na więcej J

Szukamy dalej.
Poniższa propozycja sprawdza się doskonale, jeśli możemy schować się gdzieś na zewnątrz. Ćwiczenia na świeżym powietrzu dotleniają i mamy szansę przewietrzyc głowę.

Taśma, to ciekawa propozycja do biura. Wstajemy rozciągamy nogi, plecy…kilka minut truchtania i robi się miło J

https://www.youtube.com/watch?v=R3NYt6W0mAc
autor: Anna Lewandowska

ANNA LEWANDOWSKA – TRENING NA GUMACH
Screen shot 2015-01-28 at 6.13.07 PM

ZALETY:
1. Bardzo ciekawa propozycja!
2. Czas 8:02
3. Taśma zmieści się wszędzie.

WADY:
1. Nie wszystkie ćwiczenia będą odpowiednie dla każdej powierzchni.

Poniżej set z USA stworzony z myślą o tych co w biurze

https://www.youtube.com/watch?v=eNO7QNFXYpA
autor: BeFit

FITNESS WORKOUTS FOR THE OFFICE – DENIS AUSTIN
Screen shot 2015-01-28 at 6.33.22 PM

ZALETY:
1. Ćwiczenia przygotowane z myślą o przestrzeni biurowej.

WADY:
1. Długo aż 15 minut.
2. Amerykański “plastik” trochę drażni.

PODSUMOWUJĄC:
Warto zobaczyć co jest możliwe i wybrać kilka ćwiczeń – osobiście dla lepszego efektu wzmocniłabym je małym obciążeniem na przykład 1 kilogramowe hantelki.

Wiele ciekawych inspiracji znajdziemy na filmach z Mel C – jednak nie znaleźliśmy tutaj jednego konkretnego setu, który sprawdziłby się w biurze. Po cichu dodam też, że osobiście wolimy Chodakowską i jej motywacyjne gadki, które sprawiają, że się chce. Powyższe propozycje chcielibyśmy zamknąć jakimś miłym zestwem jogi z pozdrowieniami dla zaprzyjaźnionego mLunch http://twojmlunch.blogspot.com/ który ostatnio odkrywa właśnie metodę  Iyengara.  Jednak nie jest to proste, bo mamy tutaj dużo leżenia lub siedzenia na podłodze, a do tego wałki, klocki i paski. Gdy już mieliśmy się poddać, udało się znaleźć “świeży” filmic tylko 3000 wyświetleń. Przetestowaliśmy i polecamy jest super!

https://www.youtube.com/watch?v=VGC8EzZqH7M
autor: Yoga by Candace

10 MIN  CHAIR YOGA FOR THE OFFICE
Screen shot 2015-01-28 at 7.00.30 PM

ZALETY:
1. Dopasowanie do powierzchni biurowej.
2. Pozwala się rozprostować i popłynąć krwii.
3. Wraca zapał.
4. Tylko 10 minut

WADY:
1. Nie znaleźliśmy wad J

Na pewno nie ustaniemy w poszukiwaniach i  za kilka miesięcy po przetestowaniu nowości wrzucimy cześć II  ćwiczeń dla Perfekcyjnej.
Na zakończenie zapowiedź kolejngo postu i nowość dla sceptycznych – którzy powiedzą: “ Perfekcyjna nie rujnuje stroju, czyli nie wypycha kolan w spodniach od garniture, nie ryzykuje pęknięciem dopasowanej sukienki (itp…)”

Czy wiecie, że są już stroje biurowe wykonane ze sportowych materiałów?! Zapowiedź nowego trendu widzieliśmy na targach mody polskich projektantów w Warszawie http://www.shwrm.pl/ona/odziez/kurtki-plaszcze/51200_aleksandra-markowska-neoprenowy-czarno-bialy-plaszcz-p.html

Miłego Dnia ! 🙂

Reklamy

3 thoughts on “Fitness w biurze – czemu nie ? :)

  1. Świetny wpis – sama jestem jak najbardziej za aktywnością fizyczną! Preferuję z samego rana, jeszcze przed pracą, trening w klubie fitness – ale ta forma „biurowego fitnessu” na pewno dodaje energii i przy siedzącym trybie pracy jest absolutnie konieczna. Pozdrawiam!

  2. Ćwiczenia to pozytywna dawka energii – polecam.
    Ostatnio zostałam fanką grupowych ćwiczeń np. zumba.
    Jeszcze dziś przetestuję „biurowy fitness”.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s